|
Autor |
Wiadomość |
Mewa92
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 (D3)
Wiek: 31 Dołączył: 30 Kwi 2024 Posty: 1 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2024-05-01, 00:13
|
|
|
Siemanko, miło dołączyć, posiadam D3 od 2 lat i w końcu wypadało się zapisać. Pzdr. z Zielona Góra |
|
|
|
|
|
|
|
Rubikon123
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8d3,Superb 2,8 v6, Daewoo Leg
Wiek: 62 Dołączył: 14 Lip 2022 Posty: 6 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2024-05-05, 22:52
|
|
|
Witam nie za bardzo wiem jak poruszać się po stronach forum jesli robię coś błędnie z góry przepraszam Od kilku lat jeżdzę ósemką d3 z silnikiem BFM 4,2 Niestety od 2 tygodni jest kłopot z rozruchem Stało się to nagle Będę w niedługim czasie wymieniał rozrusznik choć do końca nie jestem przekonany ze to rozrusznik padł Wiem ze to upierdliwa rzecz. Elektromagnes wciąga rdzeń z charakterystycznym kliknięciem i nic się nie dzieje Wymieniłem kontroler akumulatora i nic mimo pelnego naładowania na ekranie komunikat o calkowitym wyładowaniu Elektromagnes wciąga rdzeń chyba ale dalej nic Samochód od pierwszego właściciela i 180 tys przebiegu Proszę o jakiś łopatologiczny opis wyszarpania rozrusznika, Czy potem trzeba go kodować bo zakładam zamiennik i jeszcze pytanko Jaki układ jest odpowiedzialny za odłączenie rozrusznika po zaskoczeniu silnika bo w innych prostszych rozwiązaniach to my po prostu kończymy pracę rozrusznika odłączając impuls idący na elektromagnes a co steruje tą czynnością w ósemce jestem dociekliwy i stąd moje pytanie, czy jest jakiś czujnik który odcina prąd z elektromagnesu gdy wyczuje że to koło zębate pracującego silnika zaczyna napędzać malutką zębatkę bendiksa |
_________________ Osemka |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 265 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2024-05-06, 10:33
|
|
|
Odnośnie akumulatora, masz podpięty cienki kabelek pod plusową klemę? |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
Rubikon123
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8d3,Superb 2,8 v6, Daewoo Leg
Wiek: 62 Dołączył: 14 Lip 2022 Posty: 6 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2024-05-06, 15:23
|
|
|
Tak cienki czerwony przewód jest przy klemie plus. Trochę to wszystko dziwne bo stało się nagle Nigdy nie było problemów z rozrusznikiem zawsze kręcił i odpalał A tu nagle metaliczny klik i finałImpuls na elektro idzie bo słuychać dalej to już czysta mechanika Wciąga rdzeń zmyka obwód i powinien kręcić a tu nic Gdyby wcześniej coś się działo z rozr to miałbym jakieś odniesienie a tu nic Zawiecha szczotek mało prawdopodobne Plus na aku jest i minus bo elektro by nie klikał. Mam mętlik w głowie
[ Dodano: 2024-05-06, 22:17 ]
Mam jeszcze pytanie czy rozrusznik ósemki bierze masę z silnika czy też podłączopny jest do niego oddzioelny przewód masowy bezpośrednio z akumulatora bo jeszcze mam takie przypuszczenie że może być słaba masa albo upaliła się miedziana plecionka pomiędzy rozrusznikiem a elektromagnesem |
_________________ Osemka |
|
|
|
|
|
|
|
sssebek
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: FSR/A8 D3/inne
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Kwi 2017 Posty: 265 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2024-05-07, 08:36
|
|
|
Silnik jest połączony kablem przy prawej podłużnicy z karoserią. Masa jest w takiej plastikowej obudowie. Możesz od biedy wziąć zwykły kable rozruchowy i podpiąć go np. na łapę z silnika i gdzieś do śruby na karoserii do testu. Co do rozrusznika to szczotki też mogły się skończyć. Po prostu wtedy pewnego razu nie odpalisz i nie jest to nic nadzwyczajnego, czasem tak się kończą. |
_________________ Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/ |
|
|
|
|
|
Gaidaho
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51 Dołączył: 09 Maj 2024 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2024-05-09, 23:38
|
|
|
Cześć, Adam z Warszawy. Posiadam A8 D2 3.7 Quattro od kilkunastu lat, forum wyguglałem gdyż zasadniczo po latach beztroski auto wymaga gruntownej odnowy. Mam nam nadzieję że forumowicze oraz lektura tematów pomogą mi podczas naprawy. |
_________________ Gajos |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga
Prywatność. |